close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הכשרה בתחום רישיונות הפיננסים למקצוע מבוקש

מערכת שורשכג תשרי, תשפב29/09/2021

מצד אחד המבחר והמגוון של מסלולי לימודים והסמכות שונות הוא כיום רחב ועשיר יותר מאי פעם בעבר. מצד שני המצב בשוק העבודה אינו ממש ברור

תגיות:
צילום: pixabay

הבחירה העומדת בפני כל מי שמחפש כיום אחר תחום לימודים, התמחות והתמקצעות אינה בחירה פשוטה או קלה – מצד אחד המבחר והמגוון של מסלולי לימודים והסמכות שונות הוא כיום רחב ועשיר יותר מאי פעם בעבר. מצד שני המצב בשוק העבודה אינו ממש ברור – המשק סופג זעזועים רציניים דוגמת התפתחויות טכנולוגיות מהירות או מגפות עולמיות וקשה להעריך באילו ענפים תהיה תעסוקה יציבה בשנים הקרובות. עולם הכספים והפיננסים, ובפרט כמה מקצועות ספציפיים בעולם

זה, מהווים כיוון טוב ללכת בו עבור מי שמעוניין לרכוש מקצוע מבוקש ולפתח קריירה לטווח הארוך. מדוע כדאי "להמר" דווקא על לימודים בתחום זה ואילו הכשרות ורישיונות אטרקטיביים במיוחד כדאי להכיר?

למה ללכת דווקא על לימודים לרישיונות בעולם הפיננסים?
בהתחשב בכך שהמצב בשוק העבודה תזזיתי ובלתי צפוי, כיצד ניתן לדעת כי דווקא בענף כמו עולם הפיננסים, וספציפית רישיונות פיננסים מסוימים, הם מסלול יחסית בטוח שכדאי להשקיע בו את זמננו ומרצנו?

ובכן, כפי שניווכח מיד כאשר נסקור כמה מהרישיונות הללו, מדובר במקצועות בעלי חשיבות רבה ורלבנטיות עבור חלק עצום מהאוכלוסייה. המחזיקים ברישיונות אלו מעניקים ללקוחותיהם (כאמור – חלק ניכר מהציבור הרחב, כולל אנחנו) שירותים בסיסיים, חשובים והכרחיים, אשר רק הופכים חשובים ונחוצים עוד יותר ככל שהמצב בעולם ובמשק הופך יותר כאוטי ופחות צפוי.

דוגמה טובה לכך היא לימודי ביטוח פנסיוני – אלו הם לימודים לקראת סדרת בחינות של הרשות לניירות ערך ומשרד האוצר אשר מהווה חלק מרכזי בתהליך ההסמכה וקבלת רישיון סוכן ביטוח פנסיוני, משווק או יועץ פנסיוני. מדוע מדובר בתחום אטרקטיבי ומבוקש כל כך, כזה שניתן לסמוך על תעסוקה בו גם בטווח הארוך? מכיוון שחיסכון פנסיוני הוא כיום מנת חלקם של כלל הישראלים – שכירים ועצמאים כאחד. רפורמה שנערכה בישראל בעשורים האחרונים מחייבת את כולנו לחסוך לפנסיה, ורובנו המכריע זקוק לייעוץ מקצועי ולאנשי מקצוע שיטפלו עבורנו בחיסכון זה. לכן ליועצים פנסיוניים, למשל, צפויה תעסוקה רבה ויציבה בארץ בשנים הקרובות ובעתיד הנראה לעין, וביקוש לשירותיהם אשר רק צפוי ללכת ולגדול משנה לשנה.

דוגמאות מתבקשות נוספת הן רישיון סוכן ביטוח (למידע נוסף), ורישיון ניהול תיקים (למידע נוסף). רישיון סוכן ביטוח מאפשר לעסוק בביטוח אלמנטרי (ביטוח "רגיל" כפי שאנחנו מכירים – סוכן ביטוח המשווק פוליסות של ביטוח רכב, ביטוח דירה וכיוצ"ב) ואילו על מנת לקבל רישיון סוכן ביטוח פנסיוני נדרשות בחינה או שתיים נוספות, ותקופת התמחות רלבנטית בתחום זה. כלומר, אלו הם רישיונות ותחומים קרובים ביותר, וניתן להתמקצע בשניהם וכך להבטיח קריירה ותעסוקה יציבה לאורך זמן. מיותר לציין כי גם עולם הביטוח בעצם בנוי ומתבסס על אי הוודאות המובנית שמאפיינת את המשק ואת המציאות בה אנו חיים - עוד סיבה טובה לכך שמדובר בענף יציב ואטרקטיבי מבחינת ביקוש לשירותים הנכללים בו.

במקרה של רישיון ניהול תיקים מדובר בזכות לנהל עבור לקוחות את תיקי ההשקעות שלהם. בדומה לעולם הביטוח, גם מקצוע זה מתבסס על רמת המורכבות הגבוהה כל כך של השוק ושל המציאות בה אנו חיים כיום, אשר אינה מאפשרת לרובנו להבין מספיק את המצב על מנת לנהל את כספינו בצורה חכמה. המחזיקים ברישיון ניהול השקעות, כמו גם רישיון ייעוץ השקעות, מחזיקים כאמור בכישורים, ידע והסמכה מבוקשים אשר פותחים בפניהם שוק רחב ביותר של לקוחות הזקוקים לסיוע בניהול השוטף של כספיהם והשקעותיהם. מבחינה זו, גם כאן מדובר במקצוע ותחום עיסוק אשר רק זוכה לביקוש גבוה יותר ויותר ככל שהעולם שסביבנו הופך יותר מורכב ותזזיתי ופחות צפוי.

הוסף תגובה
צילום: pixabay
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה